Tuesday, May 11, 2010

Hasrat Si Dewi

Dewi sedang makan apabila seekor lalat hingap di atas straw minuman cokelat strawberinya. Dewi tidak menyedari lalat itu dengan selambanya minum minuman Dewi. Hebat sungguh lalat ini. Tiba-tiba seekor lipas berjalan ke arah lalat dan bertanya.

" Lat! Pa ko polah ya? Skati jak minum air Dewi.Manas nya lak!"
" Ko gago pahal? Sikda aku ngaco kau. Juah nun!"
" Kau lak kena bunuh si Dewi lak.Nya pantang nangga orang minum air nya."
" Ko tok eyh,nang sik paham reti jauh ka? Ko lak aku smack that lak!"
"Aiieehhhhh...!"

Maka wujudlah satu pergaduhan antara dua spesis yang sama keluarga itu,keluarga SERANGGA.

Dewi menyedari air kegemarannya habis. Muka Dewi merah kerana menahan marah dan akhirnya meletup sehingga menyebabkan meja dan kerusi makannya terbang ke langit. Dewi ini ada kuasa yang sungguh hebat. Dia bisa membaling barang dengan kelajuan yang maksima dan nescaya,barang siapa yang kena,pasti KONDEM!

" Dewi!!!" Jerit kekasih hatinya


Dewi merenung Dewanya dengan renungan yang tajam. Dia seperti ingin menelan Dewa hidup-hidup. Dewa cuba mengawalnya dengan alunan muzik dari handphonenya tetapi cubaan Dewa gagal. Dewi betul-betul marah.

" Dewi! Pahal kitak ya? Manas na juak eyh,"
" Kitak ya.Pahal sik bli Ridsect?"
" Aieh. Gaji lom masuk.Sikda duit gik mek tok yang,"
" Eksen kitak ya! Duit banyak ada. Maka keja government,"
" Kitak sik tauk.Mok bayar sewa umah,loan keta gik. Bil gik. Duit ney pat tahan,"
" Bulak kitak ya. Kamek tauk kitak sik mok bli barang dapur.Padah jak sia,"
" Bulak indah. Kamek dah beli Ridscet riya. Enam igek dibeli,"

Dewi berasa marah dan berlari ke dapur. Di dapur,Dewi mengambil sebilah pisau dan mengugut Dewa.

" Mun kitak sayang kamek,kamek mok kitak nektok g Ta Kiong beli Ridsect. Nektok ada sale. Cepat beli!"
" Kenak manas gilak? Mun mok bunuh nyamuk skalipun,kita guna cara lain. Bakar daun kering ka pa,"
" arrggh! sikda sikda! Kamek mok kitak beli juak. Gara-gara lalat,habis air febret mek diminumnya!"
" Ha? Tegal ya jak? Bagus mena lalat ya."
" Beli ka sik? Mun sik,mek kerat jak tangan mek tok,"
" Ehhh..Jangan Dewi. Kamek gik sayang kitak. Ok ok. Nektok juak mek beli,"

Dewi senyum tersengih-sengih. Takut juga dia dengan aku ya. Kata Dewi dalam hati. Dewi ketawa sekuat-kuatnya sehinggakan lalat dan lipas berhenti bergaduh.

"Pahal Dewi tetak kedak orang gila ya Lat?" Tanya Lipas.
" Ney tauk ar. Kali dah kena racun aku nak Pas?" Jawab Lalat sambil mengatur rambut Lipas.
" Kali juak. Udah gik kita duak Lat. Malas mok kelahi tok. Kepak ada jak,"
" Aok la.." Kata Lalat sambil berjabat tangan dengan Lipas.

Dewi menunggu Dewa di halaman rumah mereka sambil menghisap sepuntung rokok. Dari jauh Dewi dapat mendengar bunyi motosikal Dewanya dan berlari-lari anak ke arah Dewa.

" Udah tek sayang?"
" Aiek! Bersayang indah ngan kamek. Pahal tok? Demam ka?"
" Nya tok eyh. Orang mok manja pun sik boleh. Sikpalah!" Merajuk si Dewi.
" Nah. Tok barang yang kitak minta tek. Kamek mok g kemas stor lok,"

YESS!!!! Jerit Dewi penuh kegirangan. Akhirnya,barang yang dikehendaki sudah ada. Dengan penuh semangatnya,Dewi berjalan mencari Lipas dan Lalat. Jalan punya jalan,HAH! Sudah jumpa! Cis! Lalat dan Lipas sedang melayari FB mereka dengan penuh perasaan.

Dewi dengan selambanya menyembur Ridsect ke arah mereka. Nah! Rasakan!

"Ohh Tidaaaakkkk!!!!!!!!" Jerit Lipas dan Lalat.
" Hahha!! Inilah pembalasan you two yang minum air favorite aku yah! Nah!!! Ambik kau!" jerit Dewi.

"Laattttttt..."
"Passs......."

Akan tetapi,Lalat sempat menulis di wall FB nya begini buat kali terakhir,

" Teman.I no more longer in this world. Goodbye! Password FB account aku ialah lipaslalat.Bye!"

Dewi dan Dewa menikmati malam mereka dengan penuh kasih sayang. Hasrat si Dewi sudah tercapai.




T.H.E E.N.D

2 comments:

  1. best cerita tok...haha..iboh eran mun nya ada dlm blog kmk..hehe.. =p

    ReplyDelete
  2. haha! sikda mek heran (: terima kasih sbb suka sayang faizah ...

    ReplyDelete

Plwease komen deng...