Aduh!
Aku menahan sakit perut aku. Ini kali ke lima belas aku ke kamar mandi. Apa yang aku makan tengah hari tadi ya? Telefon bimbit kepunyaan Totong tertinggal di luar rumah. Mati! Kalau orang nampak pasti kena ambil. Arrggh! Perut aku harus diutamakan.
Belum sempat aku memegang tombol pintu toilet,aku terdengar bunyi enjin BMW X5 kepunyaan Hubby aku. Oh! PARTI NINI! Terlupa la pulak....adoh!
Aku terus lari-lari anak ke arah pagar rumah aku yang baru saja aku renovate. Hehe! Hubby aku senyum kambing dan terus memberi flying kiss. Nah! Dah dapat dah flying kiss mu,Hubby.
" Fish,kenapa muka Fish pucat? Hubby bawa ke klinik ok?"
"Tak perlu lah B. Fish okay. Fish sakit perut. Boring jamban tengok *tut* Fish,"
"Fish nie,cakap tak senonoh. Cium nanti,"
" B nie,jangan la cium kat sini. Malu la kalau orang tengok."
Hubby dan aku ketawa sekuat-kuatnya. Jangan hairan dengan kami berdua. Inilah cara kami berdua melukis cinta. Sungguh CHILDISH! Haha!
Aku menyuruh Hubby aku menunggu dalam keretanya. Aku tidak jadi menunaikan hajat aku ke toilet. Tiba-tiba saja perut aku tidak sakit. Mungkin ubatnya flying kiss Hubby aku.Oh! Terharunya aku. Aku terus ke kamar aku dan duduk di bangku meja make-up aku. Tangan aku pantas menghias muka aku yang agak pucat. Sekarang,aku sudah tidak pucat! Terima kasih kepada MAC. (:
Hubby sungguh romantik. Dia membuka pintu kereta untuk aku. Oh so sweet! Jangan jer time ini dia so sweet. Bila dah kahwin,so sour la pula! Hmph! Sebaik saja masuk ke dalam kereta Hubby,aku ternampak bekas gincu di kolar baju Hubby!!!! Oh no!!!!!!!!!!
Aku diam seribu batu. Air mata terus mengalir membasahi pipi tanpa aku sedari. Hubby yang dari tadi sedang sibuk fokus di jalan raya terpaksa membuat signal light untuk berhenti di bahu Jalan Merah. Dialog bermula.
" Fish,kenapa ni? Masih sakit perut ke? Nanti B bawa ke Klinik Dr.Faizah,ok?"
" B,Dr.Faizah sekarang ini di London. Upacara akad nikah dia disana. Tak perlu lah B. Fish okay jer,"
" B tak rasa Fish okay. B rasa Fish bohong. Fish,something wrong? Sounds so fishy here,"
" B!!! Fish cakap OK,Ok lah. Jangan paksa. Jum. Nanti lambat kita ke parti Nini,"
" Yala,"
Aku dapat merasakan kemarahan B. Aku tidak mahu menegur bekas gincu di kolar baju B. Siapa tuan punya bekas gincu itu ya?? Sungguh misteri. Aku hairan. Kenapa aku tidak marah? Mungkin kisah lama membuatkan aku lebih peka dan profesional. Yah! Benar! Aku harus selidik.
Rumah Nini sungguh indah. Alangkah indanya kalau Dr.Faizah ada juga. Oppz! Lupa nak bagitahu. Dr Faizah itu kawan aku dengan Nini. Datin Ernie juga kawan kami. Tapi dia sekarang di Australia. Honeymoon dengan suami dia. Dato' Amanda sedang sibuk di Jepun. Buiseness woman lah katakan. Aku? Aku rakyat biasa. Aku model. Nini pula,seorang peguam yang terkenal. Hebat sungguh teman wanita aku ya.
Rumah Nini memang menjadi idaman kalbu setiap wanita. Sungguh indah.Penuh dengan bunga-bunga. Memang terasa segar. Hubby aku memeluk aku dengan erat di depan Nini. Nini memberi satu reaksi yang kurang senang.
" Fish! Iboh manja-manja depan kamek. Segan lah,"
" Ops! Sorry Nini. Sik sengaja. Ney Popol you?"
" Oh,Popol ada. Di belakang dengan adiknya. Kenak?"
" Sikda. Tanya jak. Eh,Faizah kahwin sik ajak kita. Kecik hati eh,"
" Fish..Fish...Orang ya kahwin dengan sidak Sinclair. Kelak nya polah la di sitok,"
"Mena! kelak kita MMS,"
Satu parti yang meriah. Kami semua begembira. Kami menari,ketawa dan bermain. Hilang segala stress di tempat kerja. Hubby aku senyum melihat karenah aku bersama Nini. Popol sibuk mengambil gambar kami berdua. Cinta Popol terhadap Nininya dapat aku rasakan. Apakah aku,Fish dapat merasakan cinta itu daripada B?
B memandu dengan laju pada malam itu. Aku masih ingin tahu bekas gincu itu. Akhirnya aku memaksa Hubby berhenti di depan bus-stop Chonglin. Hubby hairan dengan reaksi aku.
"Kenapa Fish??"
" B! Kenak ada gincu d kolar B?? Sapa pun ya??" Terkeluar dialek Sarawak aku.
" Tak faham la Fish!"
Oops! Terlupa pula aku. Hubby aku ini orang Cina Indonesia. Dia hanya fasih berbahasa Melayu baku. Hehe! Balik kepada dialog.
" No. What i meant was,why ada kesan lipstick at your collar B?? Who is that woman?? Tell me!!!!!!!!!"
" Fish! Sah you nyanyuk! Can't you remember a thing??"
" No! You are cheating on me B! I hate you!"
Aku terus keluar dari kereta Hubby aku dan menangis teresak-esak di bangku bus-stop. Hubby aku terus memujuk dan memujuk. Oh! Why is he so sweet? sedang kan he is cheating on me,ME!!!! Arrgghh!
Aku melihat mata B dengan penuh kasih sayang dan memegang erat tangannya.
" B,do you know how much i love you?"
" No Fish. How much?"
" Heeshh,,,Nya tok! lagging ada. That much!" aku menunjuk ke arah langit.
" Why langit?"
" You will understand someday and B,i know you are cheating on me,"
" Fish,i did not. Sumpah!"
" Jangan main sumpah-sumpah here. Jangan nak tipu lah B. I saw it. On your collar,"
" No. It was yours la Fish!"
MINE???
When???
Haha!
Guess what?
" B, Fish sengaja buat drama lah! Lama dah tak gaduh-gaduh. I know that kesan gincu was mine. Saja-saja jak,"
Hahaha!!
Now,B is merajuk..So,i gotta go guys! Nak pujuk my Hubby sebab i was too DRAMTIC,drama queen la katakan (:
Ini cerita rekaan semata-mata. It's a karya that i made. Boring duduk kat rumah. Buat cerpen. (: bhasa aku,sih ish!
ReplyDeleteSorylah kmk sik jemput ktk org g kenduri kawen kmk...My sayang ckp klak lps kmk org balit dr honeymoon baruk polah kenduri rah kuching nun..kmk org rancang mok polah majlis rah damai..polah kt tepi swimming pool..baruk meriah..iboh lupak pakey dress kacak2 k..LOL..xD(mun benar nakkah best.. >,< )
ReplyDeletehahhaa!!! nang bena kata u ya! hahhaha! ^^
ReplyDelete